بهروز ایران نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آمار بالا و نگرانکننده مزاحمتهای تلفنی اورژانس، تأثیر منفی بر امدادرسانی سریع به بیماران و مصدومان واقعی در استان مرکزی دارد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با اشاره به افزایش قابل توجه مزاحمتهای تلفنی گفت: مزاحمتهای تلفنی نه تنها باعث مشغول شدن بی دلیل خطوط اورژانس ۱۱۵ و تأخیر در پاسخگویی به موارد اضطراری میشوند، بلکه تمرکز کارشناسان پاسخگو را نیز کاهش داده و جان بیماران نیازمند خدمات اورژانس را به خطر میاندازد.
ایران نژاد با بیان اینکه تنها در تیرماه جاری ۲ هزار و ۵۸۱ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس این استان ثبت شده، گفت: انتظار است هم استانیها با توجه به اهمیت حیاتی خدمات اورژانس در نجات جان بیماران و مصدومان، از هرگونه تماس غیرضروری و مزاحمت تلفنی خودداری کنند.