• آبان دیلی
  • درباره آبان دیلی
  • تبلیغات در آبان دیلی
  • تماس با تیم آبان دیلی
  • حریم شخصی کاربران آبان دیلی
  • شرایط بازنشر محتوا در آبان دیلی
  • راه نو نیوز
آبان دیلی
جمعه, اردیبهشت 26, 1404
  • آبان دیلی
    • اخبار استان‌ها
  • سیاسی و اجتماعی
    • بین‌المللی
    • فرهنگ و هنر
    • اندیشه و دین
    • حقوقی و قضایی
  • تجارت، بازرگانی و خدمات
    • بانک و بیمه
    • بورس و فارکس
    • ارزدیجیتال
    • طلا و ارز
    • خودرو و حمل و نقل
  • علمی و تکنولوژی
    • مدارس و دانشگاه
    • پزشکی، سلامت و زیبایی
  • خانواده و سبک زندگی
    • عمومی و سرگرمی
    • ورزشی
    • گردشگری و مهاجرت
  • صنعت
    • ساختمان و املاک
    • کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • صنعت خودروسازی
  • سایر اخبار
    • اکسپرسنا
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
آبان دیلی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه

عروسی به کوچه رانندگان اسنپ و تپسی رسید !

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404
در بانک و بیمه
زمان خواندن: 1 دقیقه خوانده شده
A A
0
صفحه نخست بانک و بیمه

کارگروه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع «وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی» که اتاق اصناف ایران آن را طرح کرده، برگزار شد.

در ابتدای این نشست عنوان شد: اسنپ، تپسی و ماکسیم، به عنوان سرویس های حمل ونقل اینترنتی در ایران نسبت به دریافت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مضاعف، اعتراض دارند. به موجب تبصره 1 ماده 2 قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها، وزارت کشور دستورالعمل اجرایی، تدوین کرده که در جدول 3 موضوع ماده 31 این دستورالعمل، عناوین عوارض و بهای خدمات شهرداری ها و ترتیب وصول آن ها جهت اجرا تعیین شده است. در این دستورالعمل عنوان شده که قیمت خدمات، براساس مجموع مسافت طی شده توسط مسافربرهای اینترنتی که در سامانه سماس ثبت شده، از شرکت های مربوطه وصول می شود.

 در این نشست، تصریح شد که دستورالعمل وزارت کشور از سه جنبه، شامل خودرو، سکو راننده قابل ارزیابی است و باید مشخص شود چه نوع عوارض یا مالیاتی پرداخت می شود تا از پرداخت عوارض یا مالیات مضاعف پرهیز شود. از طرفی عوارض خودرو در ایران شامل عوارض سالیانه خودرو (شهرداری)، عوارض آلایندگی، عوارض آزادراهی، عوارض طرح ترافیک که مبنای قانونی و مآخذ محاسبه هرکدام تفاوت دارد، مشخص است. مالکین خودروها در ایران صرف نظر از اینکه عضو ناوگان حمل ونقل تاکسیرانی باشند یا از طریق سکوهای اینترنتی مشغول ارائه خدمات حمل و نقل باشند، این عوارض را پرداخت می کنند. لذا اخذ هرگونه مالیات یا عوارض فراتر از موارد یادشده،  موجب کاهش درآمد رانندگان و در صورت انتقال هزینه ها به مسافران، موجب افزایش هزینه حمل ونقل می شود.

در ادامه عنوان شد: از آنجا که اعمال عوارض در بخش حمل ونقل بر هزینه های خانوار تأثیر دارد، لذا باید به این موضوع دقت شود که هزینه های مترتب بر بخش حمل و نقل با رویکرد بهبود کسب وکارهای دیجیتال، و کاهش هزینه های خانوار تعیین شود و عوارض یا مالیات به طور مضاعف اخذ نشود.

از طرفی، علاوه بر عوارض عنوان شده، مالیات بر ارزش افزوده نیز از شرکت های مسافرتی اینترنتی دریافت می شود و براساس رأی دیوان عدالت اداری، مالیات خدمات حمل ونقل مختص به شخص متصدی حمل است و نه سکوها و اسنپ نیز رأی دیوان عدالت اداری را پذیرفته و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را اجرا می کند و راننده از مالیات ارزش افزوده به موجب قانون معاف است.

از طرفی براساس بند الف تبصره 1 قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها، وضع هرگونه عوارض به غیر از موارد اعلام شده ممنوع است ولی در عمل به این ماده قانونی توجه نشده است. حمل ونقل جز عوارض محلی نیست و نباید مشمول دستور وزارت کشور شود. از آنجا که در عناوین صدر تبصره قانونی عنوان شده، وضع عوارض جدید در دستورالعمل وجاهت قانونی ندارد.

در ادامه دبیرخانه شورای گفت وگو پیشنهاد حذف عوارض مذکور در سطر 5 از جدول شماره سه دستورالعمل اجرایی عناوین عوارض و بهاء خدمات شهرداری ها را داد.

در بخش دیگر این نشست، نماینده شرکت های مسافربری اینترنتی اسنپ و تپسی ادله قانونی خود را نسبت به اخذ عوارض مجدد درباره بهای خدماتی اعلام کرده و گفتند که این دستورالعمل خلاف قانون است. آن ها عنوان کردند که با این دستورالعمل جدید، برای یک خدمت دو بار عوارض پرداخت می کنند.

در ادامه نماینده سازمان امور مالیاتی عنوان کرد که سازمان امور مالیاتی مطابق با قانون، مالیات بر ارزش افزوده را دریافت می کند. از طرفی عوارض دریافت شده به حساب وزارت کشور واریز می شود و توزیع آن درآمد توسط وزارت کشور انجام می شود. از طرفی باید در توزیع، شاخصه های متعددی چون تراکم جمعیت و غیره در نظر گرفته می شود که ممکن است به صورت این درآمد، درست بین شهرداری ها توزیع نشود و نیاز به اصلاحاتی دارد. برای همین باید شاخص ها مشخص شود.

در بخش دیگر این نشست نماینده سازمان بازرسی کل کشور از عدم حضور نماینده وزارت کشور در نشست کارگروه شورای گفت وگو انتقاد کرد. موضوع «وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی» در نشست کمیته مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مطرح شده است و در این مورد همه سازمان ها باید به قانون تمکین کنند. در قوانین مشخص شده که اگر بر کسی تکلیفی چون مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده، تلکیف دیگری بر او تعیین نشود.

او تصریح کرد: در سازمان بازرسی کل کشور کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده و لازم است درباره این مشکلات، گزارشی به سازمان ارائه شود تا موضوع پیگیری شود.

در ادامه نماینده اتاق تعاون ایران به لایحه «اصلاح قانون توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» اشاره کرد که در مجلس در کمیسیون عمران در حال بررسی است. قرار شد نماینده شرکت های مسافربری اینترنتی در این کمیسیون درباره درخواست و مشکلات حوزه کار خود، توضیح دهند.

در ادامه نماینده معاونت عمومی ریاست جمهوری از استعلام این معاونت از وزارت کشور درباره آیین نامه مذکور گفت؛ البته هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. از طرفی براساس تکلیف قانونی این لایحه باید در سامان 2430 بارگذاری و ابلاغ می شد که متأسفانه چنین نشده است.

او تصریح کرد: براساس قانون، به دولت مکلف شده پیش نویس دستورالعمل، دستورالعمل یا بخشنامه خود را یک هفته قبل از صدور، در وب سایت خود به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی برساند تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم یا فعالان اقتصادی و تشکل ها وجود داشته باشد؛ درباره دستورالعمل وزارت کشور این روند طی نشده است.

در این نشست که با حضور نماینده اتاق اصناف و تعاون ایران، نماینده شرکت های تپسی و اسنپ، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و غیره برگزار شد، نسبت به عدم حضور نماینده وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر انتقاد شد. حاضران در نشست عنوان کردند که نماینده وزارت کشور و شهرداری در هیچ کدام از نشست هایی که در سازمان های مختلف درباره موضوع «وصول عوارض مضاعف از شرکت های مسافربری اینترنتی» برگزار می شود، شرکت نمی کنند.

در پایان نشست عنوان شد که مسئله به دو طریق شکلی و محتوایی قابل پیگیری است. از آنجایی که در این موضوع، الزامات ماده 2430 رعایت نشده، دیوان عدالت اداری برای حفظ حقوق عامه، می تواند دستور توقف بگیرد.

از طرفی می توان حکم هیات مقررات زدایی را بعد از قرائت مبنای عمل قرار داد. همچنین رأی و اظهارنظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم باید مورد توجه قرار گیرد. 

 

ShareTweetShare

مربوطهپست ها

خرید خانه آرزوی به گور رفته کارگران شد
بانک و بیمه

خرید خانه آرزوی به گور رفته کارگران شد

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404
قیمت طلا در چند قدمی یک ریسک بزرگ
بانک و بیمه

قیمت طلا در چند قدمی یک ریسک بزرگ

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404
هشدار وزیر کار درباره قطع فوری یارانه‌ها
بانک و بیمه

هشدار وزیر کار درباره قطع فوری یارانه‌ها

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404
این گروه از یارانه‌بگیران مجرم شناخته شدند !
بانک و بیمه

این گروه از یارانه‌بگیران مجرم شناخته شدند !

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404
تاریخ واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه دهک‌های ۱ تا ۹ | سه مرحله و سه مبلغ متفاوت
بانک و بیمه

تاریخ واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه دهک‌های ۱ تا ۹ | سه مرحله و سه مبلغ متفاوت

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404
هشدار رسمی؛ حقوق این گروه از بازنشستگان قطعا قطع می‌شود
بانک و بیمه

هشدار رسمی؛ حقوق این گروه از بازنشستگان قطعا قطع می‌شود

توسط گسترش نیوز
اردیبهشت 25, 1404

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

جستجو

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
تلگرام اینستاگرام خبرخوان

همراه با آبان دیلی ❤️

  • آبان دیلی
  • درباره آبان دیلی
  • تبلیغات در آبان دیلی
  • تماس با تیم آبان دیلی
  • حریم شخصی کاربران آبان دیلی
  • شرایط بازنشر محتوا در آبان دیلی
  • راه نو نیوز

تازه‌ترین‌های آبان دیلی

  • طنین نغمه‌های اصیل ایرانی در تالار وحدت؛ مشکاتیان در موسیقی جاری است
  • ‌سراج: تمامی بنادر و گمرکات کشور بررسی خواهند شد
  • سنگ‌اندازی و سختگیری‌ در مسیر تولید ممنوع!
  • کاهش ۶۰ درصدی دعاوی ملکی با اجرای قانون ثبت رسمی معاملات
  • پیشنهاد اژه‌ای به پزشکیان برای ‌تفویض اختیارات‌‌
  • اژه‌ای: ‌کژی‌ها و اعوجاجات را در قوه قضائیه نمی‌پذیرم

آخرین دیدگاه‌ها

  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در دیگر نگران تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود در قم نباشید
  • ایمان فدایی در دیگر نگران تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود در قم نباشید

وب‌سایت آبان‌دیلی، یک سایت کاملا تخصصی در حوزه پوشش اخبار روز ایران و جهان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال فعالیت است.
All Content by Aban Daily is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License ©️

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • آبان دیلی
    • اخبار استان‌ها
  • سیاسی و اجتماعی
    • بین‌المللی
    • فرهنگ و هنر
    • اندیشه و دین
    • حقوقی و قضایی
  • تجارت، بازرگانی و خدمات
    • بانک و بیمه
    • بورس و فارکس
    • ارزدیجیتال
    • طلا و ارز
    • خودرو و حمل و نقل
  • علمی و تکنولوژی
    • مدارس و دانشگاه
    • پزشکی، سلامت و زیبایی
  • خانواده و سبک زندگی
    • عمومی و سرگرمی
    • ورزشی
    • گردشگری و مهاجرت
  • صنعت
    • ساختمان و املاک
    • کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • صنعت خودروسازی
  • سایر اخبار
    • اکسپرسنا

وب‌سایت آبان‌دیلی، یک سایت کاملا تخصصی در حوزه پوشش اخبار روز ایران و جهان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال فعالیت است.
All Content by Aban Daily is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License ©️