• آبان دیلی
  • درباره آبان دیلی
  • تبلیغات در آبان دیلی
  • تماس با تیم آبان دیلی
  • حریم شخصی کاربران آبان دیلی
  • شرایط بازنشر محتوا در آبان دیلی
  • راه نو نیوز
  • بلکا
  • رنگ ساختمان پارسیلون
  • خرید طلا قسطی
  • پیغام پسغام
  • ترندز تک
آبان دیلی
جمعه, آبان 9, 1404
  • آبان دیلی
    • اخبار استان‌ها
  • سیاسی و اجتماعی
    • بین‌المللی
    • فرهنگ و هنر
    • اندیشه و دین
    • حقوقی و قضایی
  • تجارت، بازرگانی و خدمات
    • بانک و بیمه
    • بورس و فارکس
    • ارزدیجیتال
    • طلا و ارز
    • خودرو و حمل و نقل
  • علمی و تکنولوژی
    • مدارس و دانشگاه
    • پزشکی، سلامت و زیبایی
  • خانواده و سبک زندگی
    • عمومی و سرگرمی
    • ورزشی
    • گردشگری و مهاجرت
  • صنعت
    • ساختمان و املاک
    • کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • صنعت خودروسازی
  • سایر اخبار
    • اکسپرسنا
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
آبان دیلی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه

تویوتا از لوکس‌ترین خودرو تاریخ ژاپن رونمایی کرد

توسط اکوایران
آبان 7, 1404
در صنعت خودروسازی
زمان خواندن: 3 دقیقه خوانده شده
A A
0
صفحه نخست صنعت خودروسازی

تویوتا در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی شو ۲۰۲۵، از کانسپت کوپه لوکس سنچوری رونمایی کرد؛ خودرویی که نه تنها نماد جدایی رسمی برند سنچوری از تویوتا است، بلکه به عنوان بالاترین سطح لوکس‌سازی ژاپنی، مستقیماً با غول‌هایی چون رولز رویس و بنتلی رقابت می‌کند. این کوپه بدون نام، با طراحی فست‌بک عظیم، چیدمان چهار صندلی ، مرزهای سنتی را جابه‌جا کرده و سنچوری را به عنوان برندی مستقل بالاتر از لکسوس تثبیت می‌کند. در حالی که رولز رویس اسپکتر تمام‌برقی است، سنچوری با دریچه‌های روی کاپوت که به موتور احتراقی اشاره دارد، رویکرد متعادل‌تری را دنبال می‌کند. تویوتا هنوز زمان عرضه را اعلام نکرده، اما تأکید دارد که سنچوری “اوج لوکس ژاپنی” است.

 

این رونمایی، نقطه عطفی در تاریخ ۵۸ ساله سنچوری است و سؤالاتی درباره آینده لکسوس و استراتژی لوکس تویوتا مطرح می‌کند. در ادامه، به تاریخچه محصولات سنچوری، اهداف برند جدید و سرنوشت لکسوس می‌پردازیم.

مشخصات فنی و طراحی کوپه جدید سنچوری

 

کوپه جدید سنچوری با بدنه فست‌بک عظیم‌الجثه و طراحی دو درب نامتقارن (دو در کشویی در سمت چپ برای دسترسی آسان به عقب و یک در معمولی در سمت راننده) معرفی شد. این خودرو که ابعادی بزرگ‌تر از لکسوس LS دارد، با ظاهری باشکوه و حضور جاده‌ای مشابه رولز رویس اسپکتر، از چراغ‌های دوگانه (dual-headlight) مشابه سنچوری SUV بهره می‌برد. کابین آن شامل چهار صندلی مجزا با خط میانی برجسته، بدون ستون B، فرمان yoke-style و صفحه نمایش مرکزی کوچک و هوشمند (شبیه گوشی) است. موتور آن احتمالاً V8 5.0 لیتری تنفس طبیعی با ۴۲۵ اسب‌بخار یا V6 پلاگین-هیبرید (مانند SUV) خواهد بود که دریچه‌های هود نشان‌دهنده موتور احتراقی است. ویژگی‌های خاص شامل عدم وجود پنجره عقب (در نسخه کانسپت)، سفارشی‌سازی کامل “One of One” و تولید محدود است. این مدل ترکیبی از کانسپت و پیش‌تولید بوده و نسخه نهایی با درهای معمولی، آینه‌ها و ستون B عرضه خواهد شد.

 

 

تاریخچه محصولات سنچوری: از نماد ملی ژاپن تا لوکس جهانی

برند سنچوری، که از سال ۱۹۶۷ نماد لوکس ژاپنی بوده، ریشه در تلاش تویوتا برای ایجاد خودرویی هم‌تراز با استانداردهای جهانی دارد. نام “سنچوری” به مناسبت صدمین سال تولد ساکیچی تویودا، بنیان‌گذار تویوتا، انتخاب شد و اولین مدل بر پایه مدل  کراون ایت ۱۹۶۴ ساخته شد. این سدان فول‌سایز، با موتور V8 2.6 لیتری، دو سال پس از معرفی نیسان پرزیدنت عرضه شد و از همان ابتدا برای مقامات دولتی، رهبران کسب‌وکار و خاندان امپراتوری ژاپن طراحی گردید.

نسل اول (۱۹۶۷-۱۹۹۷): این مدل، که ۳۰ سال بدون تغییرات اساسی پلتفرم تولید شد، بر سادگی ژاپنی و راحتی مطلق تمرکز داشت. با تعلیق هوایی (اولین در سدان‌های ژاپنی)، درهای عقب عریض و طراحی الهام‌گرفته از سلیقه سنتی ژاپنی، سنچوری به نماد “لوکس بدون تجمل” تبدیل شد. تولید ماهانه محدود به ۵۰-۱۰۰ دستگاه بود و لوگوی ققنوس (hou-ou) منحصربه‌فرد آن، از لوگوی بیضی تویوتا متمایز بود.

File:1967 Toyota Century.jpg - Wikimedia Commons

 

نسل دوم (۱۹۹۷-۲۰۱۷): بازطراحی کامل با موتور V12 1GZ-FE (تنها V12 تولید انبوه ژاپنی با ۲۷۶ اسب‌بخار و تمرکز بر سکوت مطلق)، سنچوری را به سطح جدیدی رساند. این مدل، که فقط ۶۰۰۰ دستگاه تولید شد، با عایق‌بندی کامل کابین و تمرکز بر “کان‌کوتسو” (مهارت شهودی)، برای مقامات ارشد ژاپن ضروری شد. در دوران حباب اقتصادی دهه ۸۰، تولید دو برابر شد و نسخه لیموزین ۱۹۸۹ برای مشتریان ثروتمند اضافه گردید.

New Toyota Century limo brings old-school class to Tokyo 2017

 

نسل سوم (۲۰۱۸-تاکنون): بازگشت به V8 5.0 لیتری هیبریدی (۴۲۵ اسب‌بخار) با تأکید بر کارایی و لوکس مدرن. در ۲۰۲۳، سنچوری SUV با V6 پلاگین-هیبریدی معرفی شد و به بازار چین (۴۰ دستگاه ماهانه از طریق نمایندگی‌های لکسوس) وارد گردید. هر خودرو با “کتاب تاریخ سنچوری” (شامل امضاهای مونتاژکاران) مستندسازی می‌شود، که تویوتا آن‌ها را برای همیشه نگهداری می‌کند.

135k Toyota Century SUV makes public debut at Tokyo motor show | Autocar

 

سنچوری همیشه مخصوص بازار ژاپن بوده، اما با تولید محدود و تمرکز بر سفارشی‌سازی، به “بهترین خودروی جهان برای ژاپنی‌ها” تبدیل شد.

برند تازه‌تأسیس سنچوری: هدف‌گیری بازارهای جهانی و رقابت با غول‌های لوکس

در اکتبر ۲۰۲۵، تویوتا سنچوری را به عنوان برند مستقل – بالاتر از لکسوس – معرفی کرد؛ ایده‌ای از آکیو تویودا، رئیس تویوتا، که می‌خواست برندی “در کلاس سوپرلوکس‌ها” ایجاد کند. این جداسازی، سنچوری را از سایه تویوتا خارج می‌کند و با شعار “One of One”، بر سفارشی‌سازی کامل تمرکز دارد.

 

 

سرنوشت لکسوس پس از تأسیس سنچوری: آزادی نوآوری و تمرکز بر پیشگامی

تأسیس سنچوری، لکسوس را از صدر سلسله‌مراتب لوکس تویوتا  پایین می‌کشد، اما به گفته سیمون هامپریز، مدیر برندینگ تویوتا، این تغییر “آزادی عمل” به لکسوس می‌دهد. لکسوس، که با LS 400 رقیب بنز و BMW شد و سال گذشته ۸۵۱ هزار دستگاه فروخت، حالا می‌تواند “به عنوان پیشگام چالش‌های جسورانه” پیش برود .

تأثیر مثبت: لکسوس بر نوآوری (مانند  سوپرکارها، الکتریکی‌ها و …) تمرکز می‌کند، در حالی که سنچوری “اوج اوج”  را هدف می‌گیرد. این جداسازی، مانند سلسله‌مراتب ساعت‌های ژاپنی (Seiko، Grand Seiko، Credor)، لکسوس را برای رقابت با آئودی و مرسدس آزاد می‌گذارد و سنچوری را برای بنتلی و رولز رویس. هامپریز می‌گوید: “لکسوس پیشگام می‌ماند، سنچوری منحصربه‌فرد.”

 

رونمایی از کوپه سنچوری، نه تنها ادامه میراث ۱۹۶۷ است، بلکه تویوتا را به عنوان قدرت لوکس آسیایی تثبیت می‌کند. با تمرکز سنچوری بر کلاس اولترا-لاکچری‌ها  و آزادی لکسوس برای نوآوری، تویوتا سلسله‌مراتب خود را بازسازی کرده. 

 

فناوری مالی نوژا (رونیتو)

ShareTweetShare

مربوطهپست ها

تهدید تکراری ونس: ترامپ در صورت لزوم از قدرت نظامی آمریکا استفاده می‌کند
صنعت خودروسازی

تهدید تکراری ونس: ترامپ در صورت لزوم از قدرت نظامی آمریکا استفاده می‌کند

توسط اکوایران
آبان 8, 1404
خودروسازان ژاپنی از آمریکا خودرو وارد می‌کنند
صنعت خودروسازی

خودروسازان ژاپنی از آمریکا خودرو وارد می‌کنند

توسط اکوایران
آبان 8, 1404
تأخیر چندماهه در تحویل خودرو و خریداران سردرگم/ خریداران خودرو از این سازمان شکایت کنند
صنعت خودروسازی

تأخیر چندماهه در تحویل خودرو و خریداران سردرگم/ خریداران خودرو از این سازمان شکایت کنند

توسط اکوایران
آبان 8, 1404
آخرین قیمت پژو ۲۰۷، دنا پلاس و تارا در بازار امروز چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴/ این خودرو 20 میلیون گران‌تر شد
صنعت خودروسازی

آخرین قیمت پژو ۲۰۷، دنا پلاس و تارا در بازار امروز چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴/ این خودرو 20 میلیون گران‌تر شد

توسط اکوایران
آبان 7, 1404
نتایج قرعه کشی ایران خودرو ۱۴۰۴ کی اعلام می شود؟ + زمان شروع ثبت نام جدید
صنعت خودروسازی

نتایج قرعه کشی ایران خودرو ۱۴۰۴ کی اعلام می شود؟ + زمان شروع ثبت نام جدید

توسط اکوایران
آبان 7, 1404
صنعت خودروسازی

داستان تکراری عرضه خودرو در بورس کالا

توسط اکوایران
آبان 7, 1404

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =

جستجو

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
تلگرام اینستاگرام خبرخوان

همراه با آبان دیلی ❤️

  • آبان دیلی
  • درباره آبان دیلی
  • تبلیغات در آبان دیلی
  • تماس با تیم آبان دیلی
  • حریم شخصی کاربران آبان دیلی
  • شرایط بازنشر محتوا در آبان دیلی
  • راه نو نیوز
  • بلکا
  • رنگ ساختمان پارسیلون
  • خرید طلا قسطی
  • پیغام پسغام
  • ترندز تک

تازه‌ترین‌های آبان دیلی

  • تصمیم غیرمنتظره برانکو خبرساز شد
  • تکواندوی ایران نایب‌قهرمان جهان ۲۰۲۵ شد
  • فوری/ لغو ناگهانی تمام پروازهای این فرودگاه
  • حمایت معنادار ویشکا آسایش از شاکی پژمان جمشیدی + عکس
  • تهدید تکراری ونس: ترامپ در صورت لزوم از قدرت نظامی آمریکا استفاده می‌کند
  • همکاری با مجموعه سینا برای هوشمندسازی تولید و ارتقای رقابت‌پذیری

آخرین دیدگاه‌ها

  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در پنج اشتباه در تامین مالی که صندوق شریف به شما اجازه نمی‌دهد مرتکب شوید!
  • یحیی پور در پنج اشتباه در تامین مالی که صندوق شریف به شما اجازه نمی‌دهد مرتکب شوید!
  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در بررسی تخصصی یخچال فروشگاهی؛ از داموس تا برندهای خارجی
  • محسن عطارباشی در بررسی تخصصی یخچال فروشگاهی؛ از داموس تا برندهای خارجی
  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در نفس راحت در شهرِ آلوده؛ راهنمای کامل خرید دستگاه کمک تنفسی

وب‌سایت آبان‌دیلی، یک سایت کاملا تخصصی در حوزه پوشش اخبار روز ایران و جهان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال فعالیت است.
All Content by Aban Daily is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License ©️

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • آبان دیلی
    • اخبار استان‌ها
  • سیاسی و اجتماعی
    • بین‌المللی
    • فرهنگ و هنر
    • اندیشه و دین
    • حقوقی و قضایی
  • تجارت، بازرگانی و خدمات
    • بانک و بیمه
    • بورس و فارکس
    • ارزدیجیتال
    • طلا و ارز
    • خودرو و حمل و نقل
  • علمی و تکنولوژی
    • مدارس و دانشگاه
    • پزشکی، سلامت و زیبایی
  • خانواده و سبک زندگی
    • عمومی و سرگرمی
    • ورزشی
    • گردشگری و مهاجرت
  • صنعت
    • ساختمان و املاک
    • کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • صنعت خودروسازی
  • سایر اخبار
    • اکسپرسنا

وب‌سایت آبان‌دیلی، یک سایت کاملا تخصصی در حوزه پوشش اخبار روز ایران و جهان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال فعالیت است.
All Content by Aban Daily is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License ©️