از تغییرات گاه و بیگاه مدیریتی و سرمایهگذاریهای اغلب غیراقتصادی گرفته تا قیمتگذاری دستوری و تحمیل نیروی انسانی غیر متخصص به غولهای جاده مخصوص، همه جزو تبعات حضور دولت در خودروسازی در این سالها بودهاند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان عرصه خودرو، زیان هنگفتی نیز که خودروسازان دچار آن شدهاند، دیگر ضربه سنگین ناشی از مدیریت دولتی ایرانخودرو و سایپا محسوب میشود.
با توجه کارنامه منفی دولت در حکمرانی خودرو، ضرورت جایگزینی مدیریت خصوصی با مدیریت دولتی، بیش از پیش خود را نشان میدهد.
اکوایران در گفتوگو با یونس حیدری کارشناس بازار سرمایه، این مسأله را بررسی کرده که آیا وقت پیاده شدن دولت از خودرو نرسیده است؟