به گزارش اکوایران،مهدی گلشنی در مورد اصلاح  و نوسازی تابلوهای ترافیکی در سطح معابر تهران با اشاره به اجرای پروژه‌ای با عنوان «خوانایی معابر شهری»، گفت: این پروژه از این جهت تعریف شده که متأسفانه نظام آدرس‌دهی در سطح شهر تهران وضعیت مطلوبی ندارد و شهروندان و رانندگان هنگام جست‌وجوی مسیر و آدرس با مشکلات جدی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه در حال حاضر تابلوهای راهنمای مسیر، چه در بزرگراه‌ها و چه در کوچه‌ها و معابر فرعی، از نظر جانمایی، محتوا یا خوانایی دچار ضعف‌هایی هستند، افزود:  بعضی تابلوها در نقاط نامناسب نصب شده‌اند، برخی دیگر اصلاً وجود ندارند و بعضی هم اطلاعات ناقص یا اشتباه به راننده منتقل می‌کنند که می‌تواند باعث سردرگمی شود.

گلشنی با اشاره به ابعاد مختلف این پروژه توضیح داد: ما این پروژه را با هدف ارتقای نظام آدرس‌دهی تعریف کردیم و چهار محور اصلی را در آن دنبال می‌کنیم. نخستین محور، اصلاح تابلوهای بزرگراهی است؛ چرا که برخی از این تابلوها یا دارای نقش (نقشه) هستند که قابل استفاده نیست یا اصلاً نصب نشده‌اند و نیاز به اصلاح و تکمیل دارند.

وی ادامه داد: بخش دوم پروژه مربوط به معابر غیر بزرگراهی است. در این معابر، تابلوهای پرچمی در سر کوچه‌ها یا دچار آسیب، سرقت و فرسودگی شده‌اند یا اطلاعات مورد نیاز را به درستی نمایش نمی‌دهند و هدف ما این است که این تابلوها بازطراحی و مجدداً نصب شوند.

وی درباره محور سوم این طرح اظهار کرد: در تقاطع‌ها نیز نیاز به نصب تابلوهای راهنمای مسیر احساس می‌شود. این تابلوها در بخش زیرین چراغ‌های راهنمایی رانندگی جانمایی خواهند شد تا رانندگان پیش از رسیدن به تقاطع بتوانند مسیر صحیح را تشخیص دهند و به موقع تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بخش چهارم پروژه نیز به نصب پلاک‌های معابر بر روی دیوار ورودی کوچه‌ها اختصاص دارد. البته این بخش از نظر اجرایی بر عهده حوزه خدمات شهری و سازمان زیباسازی مناطق است، اما ما با یک تعامل مشترک در حال پیشبرد آن هستیم تا یک نظام دقیق و کامل برای آدرس‌دهی در سطح شهر فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه خوانایی معابر شهری به این منظور طراحی شده که هر شهروندی بتواند بدون نیاز به نرم‌افزارهای مسیریابی، تنها با استفاده از تابلوهای سطح شهر، مسیر مقصد خود را پیدا کند و به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. این پروژه در حال حاضر شامل ۲۲۶ کیلومتر از معابر بزرگراهی، ۹۱۵ کیلومتر از معابر اصلی و ۱۵۱۰ کیلومتر از معابر فرعی شهر تهران می‌شود. هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۴، تهران به شهری تبدیل شود که از نظر نظام آدرس‌دهی و تابلوهای راهنمای مسیر، کاملاً خوانا و استاندارد باشد.

 

مربوطهپست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =