به گزارش اکوایران، سهیل معمارباشی اظهار کرد: در مورد موتورسیکلت تاکنون چند مورد داشتیم؛ اما پلیس راهور ناجا نمی‌توانست اصالت موتورسیکلت‌ها را به ما اعلام کند. برای اینکه بتوانیم موتورسیکلت را تأیید و در مرکزی اسقاط شود باید اصالتش مشخص باشد؛ یعنی موتورسیکلت همان موتورسیکلتی باشد که اسناد و مدارک برایش صادره شده که در این زمینه مشکل داشتیم، ولی با این وجود با تدابیری و همراهی پلیس راهور ناجا این موضوع تا حدودی حل شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف تفاهم نامه هایی را برای نوسازی و اسقاط موتورسیکلت تعریف کردیم و سامانه مربوط به نوسازی موتورسیکلت را از ۲۴ تیر ماه آغاز به کار کرده است.

 

به گفته معاون بهره‌برداری و صنایع حمل‌ونقل ایدرو تاکنون ۷۸۰۰ نفر متقاضی برای اسقاط موتورهای خود ثبت نام کردند که از این میزان حدود ۲۶۰ نفر موتورسیکلت برقی و مابقی متقاضی موتورسیکلت انژکتوری هستند.

 

معمارباشی تصریح کرد: با توافقی که با انجمن موتورسیکلت انجام شده و تسهیلاتی هم که خود انجمن قرار است بیاورد، قطعا جذابیت بالایی وجود خواهد داشت که در آینده آمار آن را ارائه خواهیم کرد.

 

گفتنی است، طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با هدف کاهش آلودگی هوا و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در حال اجراست و معاونت بهره‌برداری و صنایع حمل‌ونقل ایدرو امیدوار است با افزایش تسهیلات بانکی، استقبال متقاضیان از این طرح بیشتر شود.

مربوطهپست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 18 =