• آبان دیلی
  • درباره آبان دیلی
  • تبلیغات در آبان دیلی
  • تماس با تیم آبان دیلی
  • حریم شخصی کاربران آبان دیلی
  • شرایط بازنشر محتوا در آبان دیلی
  • راه نو نیوز
آبان دیلی
چهارشنبه, خرداد 28, 1404
  • آبان دیلی
    • اخبار استان‌ها
  • سیاسی و اجتماعی
    • بین‌المللی
    • فرهنگ و هنر
    • اندیشه و دین
    • حقوقی و قضایی
  • تجارت، بازرگانی و خدمات
    • بانک و بیمه
    • بورس و فارکس
    • ارزدیجیتال
    • طلا و ارز
    • خودرو و حمل و نقل
  • علمی و تکنولوژی
    • مدارس و دانشگاه
    • پزشکی، سلامت و زیبایی
  • خانواده و سبک زندگی
    • عمومی و سرگرمی
    • ورزشی
    • گردشگری و مهاجرت
  • صنعت
    • ساختمان و املاک
    • کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • صنعت خودروسازی
  • سایر اخبار
    • اکسپرسنا
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
آبان دیلی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه

۱۳۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای تا پایان شهریورماه اصلاح می‌شود

توسط تحلیل بازار
اردیبهشت 22, 1404
در خودرو و حمل و نقل
زمان خواندن: 1 دقیقه خوانده شده
A A
0
صفحه نخست خودرو و حمل و نقل

به گزارش بازار، در فروردین ماه امسال هشت نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح شد و مقرر است تعداد این نقاط اصلاحی تا پایان نیمه نخست امسال به ۱۳۱ نقطه برسد.

برپایه این گزارش، ۸۸۷ نقطه پُرتصادف مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور داریم که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۲ نقطه و در سال گذشته ۳۳۶ نقطه از آنها اصلاح شد.

سال گذشته، اصلاح ۵۴۴ نقطه شامل پروژه‌های نیمه تمام و نقاط مستعد حادثه در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مسئولان سازمان راهداری، اجرای پروژه‌ها در این راستا با پیشرفت مناسبی در حال اجرا بوده و تامین اعتبارات مورد نیاز نقش بسیار موثری در اتمام عملیات این نقاط تا پایان شهریور ماه امسال دارد.

پیشتر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان‌کرد: نقاط باقی‌مانده عمدتا نیازمند اجرای پروژه‌هایی همچون تعریض محور، احداث تقاطع غیرهمسطح (زیرگذر یا روگذر)، برداشتن ترانشه‌های سنگین در محل قوس‌ها و افزایش شعاع دید بوده و انجام آن‌ها تخصیص منابع اعتباری بیشتری را می‌طلبد.

اجرای طرح از محل اعتبارات داخلی سازمان راهداری

در این زمینه، محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد ۸۸۷ نقطه پُرتصادف توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب و ابلاغ و پس از آن مقرر شد طی مدت دو سال (یعنی تا پایان شهریور ۱۴۰۴) این نقاط حادثه خیز اصلاح شود.

وی بیان داشت: از همان زمان فرایند نحوه اصلاحی نقاط با هماهنگی اداره‌کل راهداری استان‌ها با برگزاری جلسات متعدد و با استفاده از توان شرکت‌های مهندس مشاور از اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد و تا امروز ۷۵۶ نقطه از ۸۸۸ نقطه یاد شده اصلاح شده است.

این مقام مسئول سازمان راهداری خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۱۳۱ نقطه پرتصادف باقی مانده که مطابق برنامه‌ریزی باید تا پایان شهریور ماه امسال اصلاح شود.

وی با اشاره به منابع مورد نیاز انجام این مهم، گفت: سال گذشته مقرر شد هشت‌هزار میلیارد تومان توسط دولت از محل منابع عمومی و مولد سازی دارایی‌ها اختصاص یابد و حتی استانداران آن را امضا کرده بودند، اما در نهایت فقط ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد؛ به این ترتیب سازمان راهداری از محل منابع موجود خود این پروژه را به پیش برده است.

مدرس گرجی ادامه داد: امروز فقط ۱۳۱ نقطه حادثه خیز جاده‌ای باقی مانده که البته احجام آنها سنگین‌تر بوده و نیازمند اعتبار بیشتری است.

وی از آغاز مجدد فرایند شناسایی نقاط پر تصادف از هفته گذشته خبر داد و یادآور شد: نقاطی که پیش از این مصوب شده بود مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بود و فرایند جدید شناسایی نقاط پرتصادف مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ خواهد بود که آمار آن را پلیس در اختیار سازمان راهداری قرار می‌دهد و در نهایت مطابق دستورالعمل دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، نقاط جدید انتخاب و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اصلاح ۱۳۱ نقطه حادثه خیز یاد شده نیازمند چهار هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار داشت: برای کل ۸۸۷ نقطه حادثه خیز یاد شده، در سال ۱۴۰۱ برآورد شد که نیازمند ۱۰ همت اعتبار است، این در حالی است که فهرست بهای مربوطه طی این سال‌ها دست‌کم سالی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدرس گرجی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ فقط از محل منابع داخلی سازمان راهداری برای حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شد، رقمی که در سال ۱۴۰۲ بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

نقاط پرتصادف هیچگاه به صفر نخواهد رسید

وی با بیان اینکه این نقاط حادثه خیز در همه استان‌ها در شبکه راه‌های کشور وجود دارد، گفت: نقاط پرتصادف هیچگاه به صفر نخواهد رسید و همواره باید برای شناسایی نقاط جدید و رفع آنها اقدام کرد.

این مقام مسئول سازمان راهداری در خاتمه خاطرنشان کرد: در موضوع تصادفات پنج عامل انسانی، محیطی، امدادی، خودرویی و زیرساختی و جاده‌ای تاثیرگذار است که رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای فقط یکی از این عوامل است.

ShareTweetShare

مربوطهپست ها

جاده چالوس پس از ۳ روز یک‌طرفه شدن، دوباره دوطرفه می‌شود
خودرو و حمل و نقل

جاده چالوس پس از ۳ روز یک‌طرفه شدن، دوباره دوطرفه می‌شود

توسط تحلیل بازار
خرداد 27, 1404
تمدید مجدد لغو پروازهای داخلی و خارجی تا ۲ بامداد چهارشنبه 
خودرو و حمل و نقل

تمدید مجدد لغو پروازهای داخلی و خارجی تا ۲ بامداد چهارشنبه 

توسط تحلیل بازار
خرداد 27, 1404
نحوه استرداد بلیت قطار اعلام شد
خودرو و حمل و نقل

نحوه استرداد بلیت قطار اعلام شد

توسط تحلیل بازار
خرداد 27, 1404
رگبار باران و کاهش نسبی دما در ۱۳ استان
خودرو و حمل و نقل

رگبار باران و کاهش نسبی دما در ۱۳ استان

توسط تحلیل بازار
خرداد 27, 1404
کندوان یک‌طرفه است؛ ترافیک سنگین در راه‌های مازندران
خودرو و حمل و نقل

کندوان یک‌طرفه است؛ ترافیک سنگین در راه‌های مازندران

توسط تحلیل بازار
خرداد 27, 1404
ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال| مسیر جنوب به شمال یک طرفه است
خودرو و حمل و نقل

ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال| مسیر جنوب به شمال یک طرفه است

توسط تحلیل بازار
خرداد 27, 1404

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

جستجو

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
تلگرام اینستاگرام خبرخوان

همراه با آبان دیلی ❤️

  • آبان دیلی
  • درباره آبان دیلی
  • تبلیغات در آبان دیلی
  • تماس با تیم آبان دیلی
  • حریم شخصی کاربران آبان دیلی
  • شرایط بازنشر محتوا در آبان دیلی
  • راه نو نیوز

تازه‌ترین‌های آبان دیلی

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ شرکت «استراتژی» بازهم بیت‌کوین خرید
  • چگونه از ChatGPT برای استراتژی، سیگنال‌ها و پیش‌بینی قیمت رمزارز استفاده کنیم.
  • شاخص MVRV زنگ هشدار را به صدا درآورد؛ بیت‌کوین در آستانه تغییر روند؟
  • تشکیل کارگروه‌های تنظیم بازار/اعلام تخلفات از طریق ۱۳۵و۱۱۴
  • برخورد قاطع و قانونی با جاسوسان/آماده‌باش به دادستان‌ها
  • واکنش محسن خلیلی به خیانت وطن فروشان

آخرین دیدگاه‌ها

  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در بررسی مزایا و معایب سرورهای رک‌مونت HPE ProLiant Gen10
  • جواد میزرابیگی در بررسی مزایا و معایب سرورهای رک‌مونت HPE ProLiant Gen10
  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در چرا انتخاب بروکر مناسب در فارکس حیاتی است؟ راهنمای جامع
  • سعید عظیمی در چرا انتخاب بروکر مناسب در فارکس حیاتی است؟ راهنمای جامع
  • کارشناس روابط عمومی دیجیتال در ژئو مارکتینگ یا بازاریابی مکان محور چیست و چه کاربردی دارد؟

وب‌سایت آبان‌دیلی، یک سایت کاملا تخصصی در حوزه پوشش اخبار روز ایران و جهان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال فعالیت است.
All Content by Aban Daily is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License ©️

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • آبان دیلی
    • اخبار استان‌ها
  • سیاسی و اجتماعی
    • بین‌المللی
    • فرهنگ و هنر
    • اندیشه و دین
    • حقوقی و قضایی
  • تجارت، بازرگانی و خدمات
    • بانک و بیمه
    • بورس و فارکس
    • ارزدیجیتال
    • طلا و ارز
    • خودرو و حمل و نقل
  • علمی و تکنولوژی
    • مدارس و دانشگاه
    • پزشکی، سلامت و زیبایی
  • خانواده و سبک زندگی
    • عمومی و سرگرمی
    • ورزشی
    • گردشگری و مهاجرت
  • صنعت
    • ساختمان و املاک
    • کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • صنعت خودروسازی
  • سایر اخبار
    • اکسپرسنا

وب‌سایت آبان‌دیلی، یک سایت کاملا تخصصی در حوزه پوشش اخبار روز ایران و جهان است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال فعالیت است.
All Content by Aban Daily is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License ©️