
به گزارش خبرنگار مهر،محمد مظفری بعد از ظهر سهشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوشهر با تأکید بر ضرورت نگاه جامع و اجتماعی به موضوع اعتیاد، اظهار کرد: مقابله با این نوع آسیب صرفا فقط با اقدامات حاکمیتی ممکن نیست و نیازمند مشارکت تمام دستگاهها از جمله نهادهای مردمی خیرین و گروههای جهادی مساجد است.
فرماندار بوشهر با بیان ضرورت حل ریشهای آسیب اعتیاد، افزود:برای کنترل و برطرفسازی چالش اعتیاد باید به صورت همزمان بر پیشگیری درمان و بازتوانی تمرکز شود و صرفاً نمیتوان به توسعه مراکز ترک اعتیاد اکتفا کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و اجتماعی در شهرها و روستاها، گفت: نهادهای فرهنگی و محلی از جمله مساجد باید در خط مقدم آگاهیبخشی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قرار گیرند.
برنامه های متنوع هفته مبارزه با مواد مخدر
فرماندار بوشهر در ادامه اعلام جزئیات هفته مبارزه با مواد مخدر در بوشهر، اعلام کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان بوشهر برنامههای مطلوبی در دستور کار دستگاهها قرار گرفته و در این رأستا اقداماتی از جمله اطلاعرسانی، برپایی میزخدمت، مشاورههای اجتماعی، برپایی نمایشگاه در میدان انقلاب، جشنوارههای فیلم و عکس، اجرای طرح مشاورهای نماد و اقدامات آموزشی و حمایتی صورت خواهد پذیرفت.
وی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزههای اجتماعی و حمایتی، خاطرنشان کرد: همافزایی بین دستگاهها تقویت فعالیتهای فرهنگی ایجاد اشتغال و حمایت از خانوادههای در معرض آسیب چهار محور اصلی در مسیر کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در بوشهر خواهد بود.



